PENGGANAS BOKO HARAM ANCAM MENTERI KOMUNIKASI, MOCK BUHARI, AMARAN BBC, LAIN-LAIN

Sekte tersebut, melalui pemimpin puaknya, Abubakar Shekau, mengancam Menteri Komunikasi kerana mengancam untuk menghalangi saluran mudah alih mereka.

ekte Boko Haram telah mengeluarkan video baru yang mengancam dan memberi amaran kepada mereka yang dianggap sebagai penghalang kepada kegiatannya.

Sekte tersebut, melalui pemimpin puaknya, Abubakar Shekau, mengancam Menteri Komunikasi kerana mengancam untuk menghalangi saluran mudah alih mereka.

Shekau, yang telah dilaporkan mati beberapa kali, juga memberi amaran kepada "BBC, Radio Jerman, Radio France International, Dandal Kura, akhbar nasional", mengatakan kumpulan pengganasnya melakukan pekerjaan Allah.

Shekau berkata, "Saya bercakap dengan mereka yang berpura-pura menjadi orang Islam yang baik tetapi mereka tidak. Allah akan menghukum orang-orang munafik yang menggunakan platform agama untuk mencapai keuntungan mementingkan diri mereka.

"Kami tidak menghakimi orang sehingga kami yakin apa yang kami lihat di dalamnya.

"Mesej video ini dibebaskan secara khusus kerana seorang lelaki, yang menganggap dia mempunyai pengetahuan dan berpengetahuan tentang agama. Simpan mesej ini di dalam hati anda sehingga anda mati jika anda tidak bertaubat.

'Dari hari ini, anda akan terus hidup dalam kesedihan, kerana saya, Shekau, berkata demikian atas nama Allah, Allah mendengar kita, Dia adalah hakim di akhirat.

"Amaran ini untuk Isa Ali Panatami; jangan berfikir semata-mata kerana anda berkhutbah dalam bahasa Inggeris atau kerana anda dipanggil doktor, bermakna anda mempunyai pengetahuan mengenai Islam. Anda tidak tahu apa-apa.

'' Hari ini anda telah menjadi menteri, dan anda merasakan anda boleh mencapai hajatmu yang mementingkan diri sendiri. Anda mesti tahu bahawa berbahasa Inggeris bukanlah Islam.

"Anda berkata anda akan menyekat talian telefon dan cara komunikasi lain untuk menggagalkan kegiatan Boko Haram. Tetapi anda mesti faham bahawa kami tidak bergantung pada apa yang menghantar mesej kami.

'' Rasul-rasul kami adalah seperti malaikat-malaikat Allah. Berani kamu cuba untuk menghentikan kerja-kerja yang kita lakukan untuk pencipta langit dan bumi, semata-mata kerana kamu telah menjadi hamba kepada dunia barat dan negara. Kami sayang anda jika anda tidak bertaubat.

"Saya bersumpah kepada Allah, kamu tiada apa-apa. Pada mulanya, kami tidak peduli tentang anda, tetapi sekarang anda telah menjadi hamba kepada orang kafir; bertaubat sekarang dan menjadi seorang Muslim yang baik. Jika anda tidak mematuhi sekarang, kematian akan datang kepada anda, Isa Ali Pantami.

'' Saya menyeru saudara-saudaraku di Afrika, di Nigeria dan di mana-mana untuk bangkit dan mengambil langkah-langkah, apa yang mereka lakukan kepada (Sheik) Jafar sedikit. Di mana sahaja anda melihat Isa Ali Pantami, jangan lepaskan dia.

'' Isa Ali Pantami anda tiada apa-apa; bahkan Jafar mencuba perkara yang sama tetapi kami berurusan dengannya; bercakap kurang dari anda yang tidak ada dalam Islam. Dan sejak hari ini, anda tidak akan mempunyai ketenangan fikiran kerana anda telah berani Allah, nabi dan agama Islam.

"Dan anda, Presiden Buhari, anda berkata anda hampir 80 tahun dan anda sedang sibuk pergi, dan sekarang orang-orang anda telah mula membingungkan, bukan? Anda hanya menunggu malaikat mati.
"Buratai, (ketua staf tentera); anda betul-betul letih? Tunggu hari anda.

"Wartawan di BBC, Radio Jerman, Radio France International, Dandal Kura, akhbar nasional, sangat berhati-hati dalam semua yang anda katakan tentang kami. Kami tidak berurusan dengan kamu; kita melakukan kerja Allah. Percayalah kita kepada Allah dan bukan kepada manusia.

"Kami telah memahami plot jahat kamu terhadap agama Allah, dan kemunafikan kamu telah diketahui oleh kita. Pergi dan plot terhadap kami dalam rahsia, kami juga akan berkumpul secara rahsia dan bercadang menentang (anda) dan melihat siapa yang akan mengambil hari.

"Bagaimanapun, video ini dibuat semata-mata kerana Isa Ali Pantami. Dan anda Bulama Bukarti di England; anda mendengar kata-kata saya pada masa lalu. Semua nama yang saya nyatakan adalah elemen yang tidak penting.

"Dan anda Presiden Buhari, semata-mata kerana ada orang yang memberitahu anda bahawa mereka telah membunuh para komandan kami, jadi sekarang anda menjadi berani dan anda ingin membunuh Shekau, bukan? Siapa Shekau, orang yang kecil kepada awak? Tetapi anda kini menghadapi masalah Mr Buhari; anda berada dalam masalah besar. Saya masih di sini, lelaki kecil yang menentang pemimpin dunia. Saya masih menunggu, anda hanya menunggu, ia akan berakhir sebelum kita semua bertemu di akhirat. "

Sumber: Sahara Reporters– 16 February 2020


IKUTI KAMI ðŸ‘‡


"BERSATU MENENTANG KEGANASAN!

Comments