ANCAMAN YAHUDI MENGHANCURKAN ISLAM ITU BENAR!!! UMAT ISLAM JANGAN TERPEDAYA DENGAN TIPU HELAH GOLONGAN KRISTIANISASI YANG MAMPU MEMURTADKAN

 


Sejarah permusuhan dan dendam kaum Yahudi terhadap Islam memang tidak akan tamat. Benarlah firman Allah SWT di dalam Surah al-Baqarah, ayat 120 bermaksud: “Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu sehingga kamu mengikuti agama mereka”. Maka tidak hairanlah jika terdapat pelbagai agenda diatur dengan matlamat utama menghancurkan agama Islam sama ada secara sembunyi mahupun terang-terangan.


Tidak perlu lihat jauh, di Malaysia sahaja sudah cukup membuktikan betapa tegarnya misionari Kristianisasi dalam mempengaruhi umat Islam berbangsa Melayu sama ada melalui aspek politik, sosial, pendidikan, perniagaan dan sebagainya. Kedudukan agama Islam yang kukuh di Malaysia menjadi salah satu faktor utama golongan Islam yang telah murtad menyembunyikan identiti mereka seperti tidak meletakkan tanda salib di rumah, tidak melakukan sebarang upacara keagamaan Kristian di khalayak ramai dan sebagainya. 


Bahayanya gerakan ini adalah kerana ianya dilakukan dengan penuh tipu helah serta berselindung dengan pelbagai wajah. Hasilnya ramai umat Islam tertipu dalam keadaan tidak sedar malah mewujudkan persengketaan sesame sendiri. sesungguhnya musuh Islam tidak akan pernah berhenti untukmembawa Islam ke lembah kehancuran. Oleh itu, sebagai umat Islam yang telah bersaksi bahawa Allah itu Tuhan yang Satu dan Muhammad SAW itu pesuruhNya, haruslah sama-sama memikul tanggungjawab untuk mempertahankan agama ini. 


Sumber: Buku Gerakan Orientalisme & Kristianisasi – Ancaman kepada UMMAH

Comments