‘GENG’ EN MURTAD MEMPERSENDAKAN AGAMA ISLAM!!! BEBAS DAN AKTIF MEMPENGARUHI MASYARAKAT MELAYU-ISLAM UNTUK MURTAD DI ALAM MAYA

 

Mempersendakan agama adalah satu kesalahan syariah yang boleh disabitkan di Mahkamah Syariah. Di dalam Perlembagaan Persekutuan pula, biarpun menurut Perkara 3 ia mengiktiraf agama Islam sebagai agama rasmi Persekutuan, namun Perkara 11 membenarkan agama lain untuk turut diamalkan dengan syarat tidak menyebarkan agama lain itu kepada umat Islam. 

Namun, peningkatan golongan murtad dalam kalangan orang Melayu-Islam semakin meningkat adalah tidak dinafikan. Facebook ‘En Murtad’ kali ini mengalu-alukan kedatangan saudara baru yang dikatakan murtad ke arah ‘free-thinker’ dan pada masa yang sama mempersendakan agama Islam sesama pengikut akaunnya secara terbuka. 
 
Hak kemanusiaan yang diberikan kepada semua penganut seharusnya dinimati dan disyukuri. Bukannya dipersendakan dan membawa pengaruh kepada golongan yang beragama Islam khususnya. Tidak cukup lagikah hak kebebasan yang diberikan? Pihak berwajib perlu mengambil cakna dan bekerja lebih keras dan membendung perkara ini sebaiknya. Dikhuatiri semakin lama semakin rosak akidah umat Islam terutamanya anak-anak muda pada masa akan datang sehingga tersesat ke lembah kemurtadan.

Sumber: Unit Penyelidikan al-Haq Centre Malaysia –JAN 2023


Comments