BERHENTI MENYALAHKAN H4M4S!! ISU P4L3STIN – ISR43L ADALAH SOAL KEMANUSIAAN YANG TELAH LAMA DICABULI!!


Sejak berberapa hari ini, terdapat sebilangan netizen Malaysia menyelar tindakan pejuang mujahiddin Briged 4l – Q4ss4m yang dikatakan menjadi punca kepada peperangan dengan rejim zi0ni5 yang tercetus sejak 7 Oktober lalu. Ini termasuklah beberapa golongan selebriti yang dilihat seolah ‘terpaling tahu’ mengenai isu ini. Apa yang perlu kita ketahui adalah peperangan ini adalah soal kemanusiaan yang telah lama dicabuli oleh pendatang haram zi0ni5 sejak 75 tahun lalu.

Jadi, di manakah salahnya pejuang H4m4s dalam menuntut kembali tanah air mereka daripada dijajah setelah sekian lama bersabar sejak peristiwa Nakbah pada 15 Mei 1948? Bahkan di dalam undang – undang antarabangsa pun membenarkan tindakan tersebut hatta dengan cara kekerasan sekalipun demi untuk membebaskan negara yang telah diambil. Jadi, tidak perlulah sama sekali menggelarkan mujahiddin Briged 4l – Q4ss4m ini sebagai t3r0r!s kerana mereka mahu mendapatkan kembali tanah air mereka yang telah lama dirampas.

Ini bukan peperangan agama kerana zi0ni5 telah pun mengeluarkan kenyataan bahawa Islam dan Kristian tidak diiktiraf di negara haram mereka. Ini soal kemanusiaan. Mereka adalah penjenayah perang yang sebenar kerana telah melanggar beberapa konvensyen yang termaktub dalam Undang – Undang Kemanusiaan Antarabangsa (UUKA). Mereka menyasarkan nyawa – nyawa yang tidak bersalah sebagai korban sedangkan Briged 4l – Q4ss4m hanya menyasarkan rejim zi0ni5 di dalam peperangan tersebut. Jadi, SIAPA YANG T3ROR!S?!

Berhentilah dari menjadi barua zi0ni5 dengan mempercayai naratif palsu mereka! Jika ini dikatakan berpunca daripada H4m4s, lalu bagaimana dengan serangan yang dimulakan oleh zi0ni5 ke atas 4l – 4qs4 pada April tahun lalu di mana umat Islam sedang merayakan kedatangan Ramadan? Bagaimana pula dengan serangan yang bertali arus sebelum ini? Adakah berpunca daripada H4m4s? Hanya kerana satu tindakan serangan balas balik, mereka dilabel sebagai penyebab dan t3ror!s. Benarlah, kita ini sudah ‘ditidurkan’ dengan kemewahan dan ideologi barat yang menipu sehingga buta akan kesengsaraan saudara seagama kita di sana. 

Berhenti dari menyalahkan H4m4s, mereka berjuang demi tanah air mereka yang telah lama dirampas. Seharusnya sebagai saudara seagama kita mendoakan kemenangan mereka dan P4l3stin kembali bebas daripada penjajah haram Isr43l. Kerana di situlah terletaknya kiblat pertama umat Islam. 

Sumber: Saluran TikTok langkastudio (https://www.tiktok.com/@langkastudio/video/7293729671668124929?_r=1&_t=8gvYGx523Xe)


 

Comments