KENYATAAN MEMPERTAHANKAN HAK ISR43L ADALAH SATU PENGHINAAN KEPADA UMAT ISLAM PALESTIN - EMPATI MASYARAKAT DUNIA MAKIN TERHAPUS

 

Ketika Palestin sedang menghadapi 2,000 kematian dan kemungkinan akan meningkat dari semasa ke semasa, terdapat sebilangan negara – negara dunia lain yang masih lagi merasakan mereka perlu menyuarakan pendapat mempertahankan hak Isr43l hanya kerana pendatang haram itu diserang cuma sekali. Sedangkan Palestin sudah menghadapi situasi ini lebih daripada sekali sejak tahun 1947, iaitu dari generasi ke generasi lainnya. Di mana empati masyarakat dunia pada ketika itu?

Apa yang lebih menyedihkan, di pihak kita sendiri iaitu Malaysia, ada segelintir golongan yang dengan berani meluahkan rasa muak mereka terhadap peperangan Palestin – Isr43l. Malah ada yang beranggapan ini semua adalah ‘wayang’ semata oleh negara Arab tersebut dan menyifatkan masyarakat Palestin lah ‘pengacau’ sebenar kepada Isr43l, nauzubillahiminzalik! Tidak kah kita membaca sejarah bagaimana bangsa Yahudi diusir dan dibantu oleh Palestin hingga mereka berlaku biadap menjajah negara tersebut? Nampaknya empati masyarakat dunia kian terhapus dek kerana ‘permainan’ minda Zi0ni5!

Dalam satu kenyataan oleh Ahli Parlimen Semberong, Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata tindakan sesetengah negara yang membela tindakan Isr43l menyerang rakyat Palestin dengan alasan mahu mempertahankan diri adalah satu penghinaan kepada negara itu. Tambahnya, tindakan itu bukan sahaja satu penghinaan kepada masyarakat Palestin malah ia juga satu penghinaan bagi masyarakat Islam dunia dan nilai kemanusiaan sejagat. 

Apa yang pasti, kebenarannya adalah rakyat Palestin ialah mangsa di sini. Tiada orang lain lebih derita dibanding dengan rakyat Palestin akibat tindakan biadap Isr43l. Oleh itu, sebagai umat Islam yang sentiasa berpihak kepada kebenaran, perbanyakkanlah doa kepada saudara seagama kita di sana agar diberi kemenangan dan berjaya membebaskan Al – Aqsa dari cengkaman Zi0ni5 laknatullah. Walaupun kita tidak mampu untuk bersama – sama mereka untuk mengangkat senjata yang nyata, akan tetapi doa kita itulah senjata yang paling ampuh kerana kita menyerahkan sepenuhnya kepada Allah SWT dan Allah SWT yang Maha berkuasa mengatur segala – galanya. 

Kita sudah menjalankan tanggungjawab kita sebagai umat Islam dan sekarang kepada Allah SWT kita berserah. Rasulullah SAW bersabda:

“Sesiapa yang melepaskan satu kesusahan seorang mukmin, pasti Allah akan melepaskan daripadanya satu kesusahan pada hari kiamat. Sesiapa yang menjadikan urusan orang lain mudah, pasti Allah akan memudahkan urusannya di dunia dan di akhirat.” (HR Muslim).

#Isr43lcuak
#SaveGaza
#TaufanAlAqsa

Sumber: Website Page Al – Haq Centre Malaysia


Comments