ZI0NI5 MEMBEDIL HOSPITAL DAN MEMBUNUH LEBIH 500 RAKYAT G4Z4 - KEMARAHAN MASYARAKAT DUNIA SUDAH MEMUNCAK!!

 


Isr4el laknatullah sekali lagi mencetuskan kemarahan dunia! Kali ini rejim zi0ni5 menyasarkan bom ke Hospital Al-Ahli al-Arabi di Gaza City dan membunuh lebih 500 rakyat G4z4 yang sedang mendapatkan rawatan dan perlindungan di hospital tersebut. Insiden letupan ini adalah insiden paling berdarah di G4z4 sejak Isr43l melancarkan kempen pengeboman tanpa henti terhadap wilayah berpenduduk padat sebagai tindakan balas terhadap serangan H4m4s merentas sempadan ke selatan Israel pada 7 Oktober.

Ia berlaku pada malam sebelum lawatan Presiden Amerika Syarikat, (AS) Joe Biden ke Isr4el bagi menunjukkan sokongan kepada rejim zi0ni5 itu dalam peperangan dengan H4m4s, kumpulan Islam yang memerintah Semenanjung G4z4, dan untuk mendengar bagaimana Isr4el merancang meminimumkan korban awam. Akibat daripada serangan itu, ia telah mencetuskan kemarahan masyarakat dunia kerana perbuatan itu telah melanggar perjanjian perperangan dunia. 

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Agensi Bantuan dan Pekerjaan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu bagi Pelarian Palestin di Timur Dekat (UNRWA), mereka menyifatkan serangan ini sebagai satu tindakan yang biadap dan keterlaluan serta menggambarkan sikap zi0ni5 yang menunjukkan sikap tidak menghiraukan nyawa orang awam. 

Di mana suara pemimpin – pemimpin besar dunia?! Di mana suara para pemimpin negara Arab dan Islam?! Akibat daripada serangan itu, kini masyarakat dunia menyasarkan kedutaan Isr4el dan menghamburkan amarah mereka ke atas tindakan biadap rejim zi0ni5 dengan membakar dan merosakkan bangunan kedutaan sebagai tanda protes seperti yang terjadi di Turki, Lubnan dan Jordan. 

Ayuh saudara – saudara Islam! Bangkit dan lawanlah kekejaman rejim zi0ni5 ke atas saudara Islam kita di G4z4. Tiada daya dan upaya mereka selain berdoa dan mengharapkan kita mendoakan keselamatan mereka di sana. Berapa lama lagi mereka perlu menanggung kesengsaraan akibat onar daripada pendatang haram yang tidak tahu diri ini?! Jangan pernah berhenti, teruskan segala usaha kita dalam menyebarkan kebenaran sehingga rejim zi0ni5 dan negara – negara sekutunya terus dihimpit dan hidup dalam ketakutan.

Allâhumma ‘Innâ Naj-‘Aluka Fi Nuĥuri ‘A‘-Dâ ‘Innâ‚
Wa Na-‘Użu-Bika Min Syuru-Rihim,
ALLâhumma Baddid Syam-Lahum,
Wa Farriq Jam-‘Ahum‚
Wa Syattit Kalimata-Hum,
Wa Zal-Zil ‘Aqdâ-Mahum,
Wa Salliţ ‘Alayhim Kalbân Min Kilâbik‚
Yâ Qahhâr‚ Ya Jabbâr‚ Yâ Muntaqimu,
Yâ ALLâhu‚ Yâ ALLâhu‚ Yâ ALLâh‚
ALLâhumma Yâ Mun-Zilal-Kitâb‚
Yâ Mujriyas-Saĥâb‚
Yâ Hazimal Aĥzâb, 
Ihzim-Hum. Wan-Şurnâ ‘Alayhim

#isr43lcuak
#isr43lkoyak
#TaufanAlAqsa

Sumber: Laporan Berita Harian,18 Oktober 2023


Comments