KENYATAAN BIADAP VICTOR YONG JEN ONG! KENYATAAN YANG MENGGUGAT KEHARMONIAN NEGARA DAN BERSIFAT RASIS!



Baru – baru ini tular di platform TikTok tentang kenyataan seorang lelaki yang dikatakan warganegara Malaysia mengatakan bahawa Malaysia dan Isr43l sepatutnya menjalankan hubungan diplomatik dan kedutaan Isr43l sepatutnya dibuka di negara ini. Lelaki yang dikenali sebagai Victor Yong Jen Ong ini telah mengeluarkan kenyataan bahawa info dan fakta “kebaikan” Isr43l telah disalahgunakan oleh Fatah dan H4mm4s untuk meracuni minda rakyat Malaysia yang kaya dengan adat, budaya dan hidup berbilang kaum.

Malah, dalam kenyataan biadap beliau itu juga telah menyatakan H4mm4s telah meracuni pemikiran kaum Melayu Islam dan bangsa – bangsa lain di negara ini untuk membenci Isr43l dan bermusuh di antara satu sama lain kerana mereka dengki dengan keharmonian Malaysia. Bukan itu sahaja, beliau juga cuba memutar belitkan ayat al – Quran dengan menyentuh kaum yang selalu disebut oleh Allah SWT adalah Bani Israil dan bukannya Bani P4l3stin. Satu kenyataan yang biadap dan penuh kedunguan daripada si pembuta sejarah!!

Hati – hati rakyat Malaysia khususnya umat Islam, walaupun kita sudah cukup berjaga – jaga dan menapis segala anasir – anasir luar yang cuba untuk meresap ke dalam minda kita, ternyata masih ada lagi gerakan halus yang cuba memesongkan akidah kita untuk berpaling daripada agama Islam dengan memutarbelit fakta di dalam ayat al – Quran demi untuk mendapatkan sokongan terhadap rejim zi0ni5. Kenyataan yang dikeluarkan oleh Victor Yong Jen Ong sangat mengenai Malaysia, umat Islam dan al – Quran sangat biadap, keterlaluan dan rasis! Benarlah apa yang difirmankan oleh Allah SWT dalam surah al – Baqarah ayat 120 bermaksud:

“Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad S.A.W) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu).”

Artikel ini berharap pihak berkuasa mengambil tindakan di atas kelantangan dan kebiadapan lelaki ini atas kenyataan yang menggugat keharmonian negara. Ingat! Malaysia dan Isr43l tidak akan bersatu kerana majoriti Islam negara ini sudah pun diajar untuk membenci kelakuan zi0ni5 yang tidak berperikemanusiaan itu. 

Sumber: TikTok kedahnetizen (https://www.tiktok.com/@kedahnetizen/video/7309120690165140744)

Comments